06 november 2011

Planlegging av julebakst (sukkerfri og lavkarbo selfølgelig)

Kilde

Dette blir min første sukkerfrie jul! Og min første lavkarbo jul. (De to henger jo nøye sammen for så vidt). Vel, HELT sukkerfritt blir det nok ikke, men jeg skal ikke bake noe sukkerholdig og høykarbo selv, og prøve å begrense inntaket av andres julebakst til et minimum.

Planen er å ta med meg julekaker hjem til familen på vestlandet, så har vi masse jeg og min mann kan spise med god samvittighet. Jeg tenker min eldste bror blir glad for det - han la nemlig om til lavkarbo i høst. Min mor blir sikkert også fornøyd, så trenger ikke hun bake så mye som hun pleier. :)

Her er listen over det jeg har lyst til å bake. Ikke sikkert jeg får laget alt, eller kanskje jeg kommer over helt andre ting jeg vil lage i stedet - men nå har jeg i hvert fall en plan! :)

7 slag julekaker:


Julegodter:


Og da trenger man jo diverse ingredienser, så nå har jeg bestilt det jeg trenger fra iherb:

Jeg legger ut oppskriftene etter hvert. Hva skal du bake til jul?

5 kommentarer:

Mint sa...

Jeg tror jeg skal prøve meg på pepperkaker! Men jeg har aldri vært så glad i julekaker, så her kommer det nok til å gå mer i hjemmelaget sjokolade og konfekt! Det er ikke noe problem å feire jul borte når man har med seg sine egne greier. Vi gjorde det i fjor; vi hadde med massevis av hjemmelaget godteri og ingredienser til vår egen julemiddag-dessert. Da slipper man å falle for fristelsen til alt det andre! Gleder meg til å se oppskriftene du kommer til å prøve :)

ninabakke sa...

Spennende :) Jeg har ingen planer enda.

Blir nok vanlige pepperkaker til gutten her ihverfall.

Og jeg trenger ikke så mye godt, kanskje raw kake til julaften :)

Gleder meg til oppskrifter

Anonym sa...

jeg må også få lagt en plan mht julebakst..til min mors store fortvilelse har det aldri blitt de syv sortene..kanskje på tide å komme igang :-)

Helen sa...

:)

Mat for sjelen sa...

Flott blogg du har! Er ofte innom og leser :-) Har du bakt strull i år? Har du en god oppskrift? Kunne så gjerne tenke meg å bake det i år også, men sliter med å finne en oppskrift :-)
Tove

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...