04 august 2011

Kjempegode lavkarbo rundstykker!


TAKK Aila for en fantastisk god oppskrift. Endret litt på den, men den er nokså nær orginalen. Disse serverer jeg gjerne til besøk som ikke spiser lavkarbo, for disse smaker som vanlige rundstykker. De ser litt puslete ut, men tro meg - smaken er helt topp!

Du trenger:
  • 4 egg
  • 10 g fiberhusk
  • 40 g linfrø
  • 40 g solsikkefrø
  • 80 g mandelmel (jeg byttet ut 20 g m kokosmel)
  • litt salt
Legg på stekebrett med 2 skjeer og stek i ca 15 min på 180 grader. Nyt med feks bremykt og geitost på!

Lager du 12 små rundstykker blir det 0,83 g kh per rundstykke. 




16 kommentarer:

lovelyliller.com sa...

åååh guuud de så dyrisk gode ut!! :D

Silje sa...

mmm... no står ein ladning med rundstykker i ovnen- gledar meg til dei er ferdige!! Eg putta i litt bakepulver i tilegg eg.. veit ikkje om det kjem til å ha noko effekt men:) takk for oppskrift!

Veronica sa...

Nomnom:P
Har en liten ladning i ovnen nå. tenker og kose meg med ett par rundstykker og en god kopp te etterpå:)

Silje sa...

Eg har laga innlegg om rundstykker basert på oppskrifta eg fann her på bloggen din, eg har selfølgeleg referert til deg:) Dei var jo så utruleg gode at desse må eg reklamere for:)

Helen sa...

Ja det er noe av det beste lavkarbo-bakverket jeg har smakt! Gøy du likte det også.

Linn sa...

Jeg har laget disse mange ganger nå og er såå fornøyd! Så enkelt å lage og veldig godt:)

Helen sa...

Linn - så gøy!! Vi får sende en varm tanke til Aila som kom opp med denne oppskriften. :)

Anita sa...

Hei! Lurer på å prøve disse,men jeg lurer på om det er solsikkefrø eller solsikkekjerner du mener? Har aldri laget noe med solsikkefrø før:)

Tine sa...

Tusen takk for oppskrift, nå har jeg kost meg med rundstykker til lunch som "vanlige" folk :) De var kjempegode, og så raske og enkle å lage!

Helen sa...

Ja da sender jeg en takk videre til Aila :)

Unknown sa...

Rundstykkene så kjempe gode ut. Disse skal jeg prøve å lage til barnas matpakker. Greit å få med noe som ligner brød innimellom også;)

Mia Marlena sa...

Hei! Super oppskrift :) men lurer på hvordan du oppbevarer de? I kjøleskap? Benk? Pose?

Julie sa...

De så enkle og gode ut!! Bruker du mandelmel av malte mandler her, og ikke det fettreduserte mandelmelet?

Anonym sa...

Har alltid syntes at vanlige halvgrove rundstykker smaker pyton. Disse ser derimot supergode ut, så de skal prøves!

Gry sa...

Fantastisk gode rundstykker, også så lette å lage.
Er de glutenfrie?

Helen sa...

Ja, de er glutenfrie. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...