19 mars 2011

Juice med appelsin, spinat og stangselleri


Smaker juice som inneholder fersk spinat godt? JA! :) 

Da jeg laget denne for første gang ble min sønn på 2 år tiltrukket av den intenst grønne fargen (mer instens enn jeg greidde å få fram på bildet). Han ville smake! Og det endte med at jeg måtte dele glasset med ham... :)

Appelsinene gjør den søt, og spinat og stangselleri gir en mild og god smak - som selv små barn kan like! Og juicen er rik på bla. jern og vitamin C som er bra for både barn og voksne! :)


Oppskriften:
  • 2 håndfuller med fersk spinat
  • 2 stilker stangselleri
  • 2 appelsiner
Skyll spinaten og stangsellerien. Del stangsellerien i passe biter. Skrell appelsinene og del opp i båter/biter. (Størrelsen på bitene kommer ann på hvilken juicemaskin du har).

Kjør i juicemaskinen og drikk den med en gang for å beholde mest mulig av næringstoffene.

Enjoy!

2 kommentarer:

ninabakke sa...

Det så godt ut :)


Jeg drikker veldig lite smoothie/juice, men burde jo kanskje begynne :P Liker best å spise kalorier :P

Helen sa...

Anbefaler å drikke både juice og smoothie, en super måte å få i seg masse sunne næringstoffer på. Men pass på - man kan bli hektet! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...