21 mars 2011

Enkel jordbærdessert


Jeg elsker jordbær, og vi har ofte dårlig tid på ettermiddagene. Så denne desserten er perfekt for meg. :) Er glad for at Anita på Superlivsttil introduderte meg for kokoskrem! Det er et veldig smakfullt alternativ til fløtekrem! (Hvis du lurer på hvorfor jeg ikke spiser fløte: her skriver jeg bla. litt om hvorfor vi kutter ut melkeprodukter nå i en periode.

Oppskrift:
(5-10 min)
  • Ønsket mengde frosne jordbær
  • 1- 2 ss vann per porsjon
  • ca 3 ss kokoskrem per porsjon (det er den tykke massen man skraper ut av bunnen/toppen i en boks med kokosmelk)
  • Søtning etter ønske (jeg brukte Bjørkesøt på jordbærene og en mikroskopisk mengde steviapulver i kremen. 
  • Kokosmelk på boks (en boks inneholder nok krem til 2-3 porsjoner)
Ha vann og søtning oppå jordbærene (vann kan utelates, men det gir litt mer væske til jordbærene - noe jeg syns er veldig godt!) Tin så jordbærene i mikrobølgeovn. Jeg syns de smaker best om de ikke er helt tint.

Skrap ut kokoskrem fra bunnen av kokosmelkboksen. Ha i litt søtning og visp - evt bare rør sammen om man ikke trenger kremen så stiv. (Hvis du lurer på hva du skal gjøre med resten av kokosmelken - bruk den feks i smoothie.) :)

Ha jordbær i serveringsskåler og fordel kremen. Serveres straks!

10 kommentarer:

Fragola sa...

Jeg MÅ lage kokoskrem :-)
Kjøper bokser med kokosmelk på Smart Club til 7 kr boksen.

Helen sa...

Takk for tipset - kommer nok til å gå mye kokoskrem framover her hos oss ja... :D

Fragola sa...

mmmmmm!!!!! spiser mango og banansalat med kokoskrem. Litt uvant smak, men veeeeldig godt!

K sa...

På ICA fant jeg en økologisk variant av kokosmelk fra Santa Maria. Veldig god på smak. Jeg har også fått smaken på kokoskrem!

Spennende å følge deg...

Mariann sa...

Hei, og takk for hyggelige kommentarer hos meg :) Veldig spennende blogg du har, her kan jeg ta med meg flere tips. Og takk for gravidetipsene. Jeg har juicer og har testet litt forskjellig med ingefær,men skal teste den du foreslo også. Kvalmen er nå heldigvis nesten borte og livet er litt enklere. Kommer nok ikke leve så strengt på lavkarbo nå som jeg er gravid, heller nok mer mot den kjernesunne tankegangen som du... selvom jeg spiser en del melkeprodukter foreløpig. Ikke dag testet jeg havreyoughurt som jeg kjøpte i Sverige i helgen... hmmm, ikke helt solgt!

Ha en god mandagskveld/natt.

Ps: når jeg trykker på linken til bloggen din kommer det opp at profilen din ikke er aktiv, kan være lurt å sjekke opp innstillingene dine :)

Une sa...

Hei, og takk for fine kommentarer på bloggen min. Mange fine innlegg på bloggen din, gleder meg til å følge med framover! Og nam - fikk lyst på jordbærdessert!!

Unknown sa...

Så flott blogg du har! Her vil jeg følge med :)

Helen sa...

:)

Janicke sa...

nam nam elsker kokoskrem :-D Fin blogg du har!

Helen sa...

Takk :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...