01 januar 2012

2011 :)

Kilde

Først noen lånte tanker om det neste året:
"Uansett om du lager deg noen nyttårsforsetter eller ikke, forsøk å tenke på endringene du ønsker i livet ditt som noe som skaper nettopp din identitet. Istedenfor å tenke “jeg har lyst til å slutte å røyke”, tenk “jeg er en ikke-røyker”. Istedenfor “jeg skal prøve å spise mer grønnsaker”, si til deg selv: “Jeg er en som spiser mye grønnsaker”. Og videre: “Jeg elsker grønnsaksjuice”, “Jeg bruker ikke giftig kosmetikk”, “Jeg lager min egen sjokolade uten sukker”, “Jeg er vegetarianer”. Er du med på tankegangen?" Kilde
Jeg er så enig med Birgitte Magnussen (som har bloggen Come Clean). Jeg kommer dog ikke til å si til meg selv at jeg er vegetarianer, for det blir jeg nok aldri. Ikke røyker jeg heller, men jeg har tro på å prinsippet her. Sett opp noen mål, og se for deg resultatet! :)

Og 2011 ja.. Tenk at det skulle bli så gøy å blogge! Jeg begynte i mars i år, så nå har jeg holdt på i over 9 mnd allerede. Tiden flyr!

Jeg begynte å blogge etter å ha blitt så inspirert året før av boken "Kjernesunn familie". Jeg laget blant annet kjernesunne kjøttboller. (Må lage det en dag, lenge siden sist!)




I april leste jeg boken Frisk med lavkarbo. Det snudde opp ned på en del ting. - Og jeg bakte sukkerfrie sjokolademuffins. Gode!



I mai så jeg en veldig bra video om sukker. Og jeg laget lavkarbo sjokoladepålegg. (Glad i sjokolade? Jeg??)



I juni kom det ei lita jente til verden. She's my little sunshine. :)

''


I juli ble det mye baby og lite fokus på kosthold. Men jeg fikk laget lavkarbo iskake



I tillegg laget jeg kyllingfilet m geitost surret i bacon. Det har vi laget flere ganger i løpet av høsten. 



Men i august testet jeg Atkins induksjon! Funket som bare det, men det gikk ut over ammingen dessverre. I august laget jeg også Ailas rundstykker. De kan anbefales!





I oktober så jeg en veldig bra dokumentar om et lavkarbostudie gjort i Canada. Og viktigst av alt - jeg fant fredagspizzaen vår! Dette er Tines veldig gode mandelpizzabunn.



Så i november så jeg en veeeldig spennende video om insulinresistens. Bør sees! :)

Nå i desember har jeg følt meg litt ekstra inspirert på kjøkkenet og laget en ekstra god majones, i tillegg til at jeg prøvde meg frem til en veldig god oppskrift på marsipan. Gleder meg allerede til å lage påskegodter med den oppskriften... :)




Jeg gleder meg til 2012! Jeg kan nesten ikke vente med å se hva året vil bringe! Og jeg håper du kan si det samme. Hvis 2011 var et litt slitsomt eller tungt år for deg ønsker jeg deg et ekstra fint og velsignet 2012!

Godt nytt år!




8 kommentarer:

Ida sa...

Godt nytt år :-)

Sukkerspinnengelen sa...

Flott oppsummering :) Godt nytt år!

Helen sa...

Takk :)

Tine sa...

Koselig oppsummering! Skal bli spennende å følge deg videre. Jeg er på vei i ketose og kommer til å hoppe raskt videre hvis jeg kommer innom en blogg med godsaker, selv om de er sunne. Godt nytt år!

Helen sa...

Tine - da får jeg passe på å lage masse ketosemat! ;) Men - jeg må ta grep om vekta, så det blir mindre godsaker framover. :)

Roser og Patina sa...

Nam! Her var det mye snadder som jeg ikke har fått med meg:) Vil ønske deg et godt nytt år! Gleder meg til å følge deg videre:) Klem Ellen.

Benedicte Sofie sa...

her var det mye inspirasjon å få! godt nyttår

Supermatforbarn sa...

Fint innlegg:)
Godt nytt år1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...