11 juli 2012

Matpakke-ideer til hele familien!

Kilde


Jeg fant noen gode matpakkeideer (som jeg "fornorsket") jeg gjerne vil dele med dere. Dette passer like godt for skolebarn som til voksne. 

Det er jo en stund til sommerferien er over for de fleste, men det trenger ikke forhindre oss i å forberede oss mentalt på høsten som kommer! :)




Ta minst èn matvare fra hvert punkt, og du har hundrevis av kombinasjonsmuligheter:


Dette syns jeg er et supert utgangspunkt for enhver lunch. Fokuser på de matvarene alle i familien liker, og så kan man variere med salater, supper el lignende når man føler for det. Men det er fint å gjøre det så enkelt som i listen over så trenger man ikke sette av så mye tid til å lage matpakkene. (PS: middagsrester er også fint til lunch).


Man rekker fint å pakke matpakker på morgenen, men enda bedre er det å forberede lunchen kvelden før. Da kan man gjerne pakke med feks frosne (og stekte) kyllingklubber / fiskekaker eller kjøttboller - de tiner jo i kjøleskapet til neste morgen. (Men skill dem gjerne fra grønnsakene i tilfelle de avgir litt væske når de tiner). 

Jeg anbefaler feks denne matboksen til hele familien da den inneholder et stort rom pluss to små bokser til feks nøtter, bær, majones eller salatdressing. Den har også et fryseelement så maten holder seg kald. Prisen er ca 50,- hos iHerb.

Oppdatering - Koda etterlyser flere bilder av matboksen - og her et et innlegg jeg skrev i fjor med bedre bilder! :)


Så er det bare å sørge for at man har hjemmelagede chicken nuggetskjøttboller, fiskekaker eller ferdigstekte kyllingklubber liggende i fryseren, og et utvalg av det andre matvarene i kjøleskapet / kjøkkenskapet. - Så kan høsten bare komme!

Utgangspunktet for listen over fant jeg hos PaleoNonPaleo.

5 kommentarer:

Koda sa...

Kunne du tatt noen bilder av den matboksen du anbefaler? Den høres veldig bra ut, men har lyst å se litt bedre bilder. Hadde vært veldig fin om du kunne gjort det! =)

Håper du får en fin natt!

Helen sa...

Sånne spm liker jeg! Har lagt til en link i innlegget der du finner flere og bedre bilder! :)

Hege sa...

Svarte deg på spørsmålene dine på innlegget mitt :-)

Koda sa...

Takk =) Tror jeg må kjøpe meg en sånn matboks, den ser kjempe flott ut!

Håper du får en kjempe fin helg!

Helen sa...

Fortsatt god helg til deg også :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...