14 juni 2011

Livsstilsendring; babystep 2

Som jeg skriver her fant jeg ut at babysteps fungerer bedre for meg enn å ta alt i et jafs - spesielt nå nå jeg er høygravid og energien av den grunn ikke er helt på topp .

Mange endringer har jeg jo alledere gjort, men første steg jeg ville fokusere litt ekstra på var å få inn grønn morgendrikk som en fast post på programmet hver dag - gjerne før frokost. Det fungerer strålende! Jeg har til og med vent meg til smaken, - nå smaker det bare eplejuice. (Men prøver å ikke lukte med nesa når jeg drikker det, da smaker det nemlig bedre). :) Og merkelig nok er dette noe jeg gleder meg til hver morgen nå!


Neste post på programmet blir å endre kostholdet enda mer mot lavkarbo. Jeg vet av erfaring at amming gjør meg uhorvelig sulten, så vil være litt føre var og passe på å få i meg nok fettstoffer og mindre karbohydrater for å holde blodsukkeret i sjakk. Litt karbohydrater blir det alikevel (noen sier man kan miste melka av for lite kh?).

Mer lavkarbokosthold kommer til å gå på bekostning av å mest mulig unngå kumelksprodukter i kosten. Jeg ønsker å ha minst mulig å fokusere på på en gang nå, så kommer i en periode til å unne meg både rømme, kremfløte og melk. Men kommer til å supplere med havremelk, kokosmelk mm. Kan jeg unngå melkeprodukter gjør jeg det - men det er ikke hovedfokus nå! :)

Nå dreier min mann også mer mot lavkarbo (for å gå ned i vekt), så det blir spennende! Han har allerede gått ned i vekt etter noen få dager - så han er inspirert!

Kan foresten anbefale deg å følge med på Lene Beatrices blogg nå - hun gir en grundig innføring i Atkins induksjonsfase de neste 2 ukene! Det passer supert for alle som vil gå ned i vekt, eller som sliter med feks diabetes eller høyt blodtrykk.


Bildet er herifra

2 kommentarer:

Ida sa...

Spennende, jeg følger med på endringen din :-) Forresten så er det visst utrolig bra med kaldpresset kokosolje om man ammer, det skal styrke melken. Dessuten er det vel veldig lov på lchf :-)

Helen sa...

Ja det har du rett i - kokosolje er gull! Kan brukes til det meste (bortsett fra å steke egg i) :D Er tom, men venter på ny ladning ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...