14 juni 2011

Laks med pesto og blomkålsalat





Laksen ble grillet på grillen, men du kan selfølgelig også ha den i ovnen. Oppskrift på pesto finner du her

Jeg laget en blomkålsalat til laksen. Den er ikke melkefri, men som jeg skriver her tillater jeg mer melkeprodukter i kosten en periode nå. (Men hvis noen har et godt forslag til hva jeg kan erstatte rømmen med er jeg åpen for forslag!!) :)

Salaten består av:
(1 porsjon)
  • 1/3 rå blomkål i små buketter
  • 2-3 ss seterrømme
  • 1 fedd hviløk, finhakket
  • litt fersk oppklippet gressløk om man har
  • salt og pepper
Bland og spis. Evt la den stå i kjøleskapet å godkjøre seg en stund - da smaker den enda bedre. :)

2 kommentarer:

Silje sa...

Pesto og laks er som skapt for kvarandre! Fantastisk godt!:D

Marianne sa...

Herlig!
Takk for at du deler oppskriften.
♥ Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...