27 juni 2012

Glutenfrie vafler


Disse inneholder 4-5g kh per vaffelplate, så det er ikke helt galt sånn rent lavkarbomessig. Men vil du ha "ordentlige" lavkarbovafler anbefaler jeg denne oppskriften. Men oppskriften under smaker bedre kalde om du feks skal ha vafler med på tur. Så det blir nok disse vi tar med i bilen når vi skal på ferie i sommer. Det blir nemlig 2 turer med mange kilometer i bil. :)

Til  8-10 vaffelplater:
  • 6 egg
  • 3 dl kremfløte
  • 2 ts fiberhusk
  • 0,5 dl kokosmel
  • 1 dl mandelmel (utsolgt på iHerb for øyeblikket, men jeg ser de har dette inne)
  • 1 dl havremel
  • Et lite klyp salt
  • 30g smeltet smør
  • Krydder/urter/søtning om du vil (jeg hadde denne gangen i ca 0,5 ts kanel og 7 dråper stevia vanilje)

Visp lett sammen egg og fløte. Bland i det tørre og til slutt smør. La svelle i 15 min. Justèr med kremfløte eller mel om røra er for tykk eller tynn. Stekes til de er gyldne.




2 kommentarer:

Tine sa...

Vi starter ferien med et døgn på danskebåten, så det spørs om noen vil ha vafler fra mors kjølebag da :)
Lager muslibarer og knekkebrød til meg selv, så får de andre ordne seg selv. Ikke lett dette med ferie og kosthold :)

Helen sa...

Nei, det er sant. Vi skal til Sverige med min familie, så vi blir 3 stk som spiser lavkarbo (jeg, min mann, og min eldste bror). Så da får vi støtte hver andre så godt vi kan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...