24 august 2011

Ville du klart deg som fattig i USA? Prøv spillet "Spent"!

Dette er et lite spill der scenariet er at du har mistet både jobben og huset og har bare 1000$ igjen på kontoen. Målet er å komme seg gjennom den neste måneden.

Jeg gikk tom for penger etter 7 dager.. (Man må da ha helseforsikring?! Eller??) På tredje forsøk kom jeg meg til slutten av spillet, men da hadde jeg både ignortert smerte i brystet uten å gå til legen, tannpine, flere særdeles viktige regninger, og nektet barna mine fritidsaktiviteter. I tillegg måtte jeg velge billigst mulig mat - usunn mat er dessverre oftere billigere enn sunn mat.. 

Visste du at 25% av amerikanere ikke har helseforsikring? Spillet synligjør mange vanskelige valg man må ta som fattig. Og dette er jo problemstillinger som gjelder fattige hvor enn i verden de befinner seg, ikke bare i USA.

Vil du prøve spillet, klikk her.


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...