05 august 2013

Høstforsetter og bekjennelser...


Det har vært stille på bloggen siste halvår, og det er det flere grunner til. Den viktigste grunnen er at det har vært lite tid og overskudd til å tenke så veldig mye på mat og kosthold. I år har ferien vært lang og avslappende (i den grad det går ann med to barn på 2 og 4 år..). :) I fjor derimot ble ferien veldig oppstykket pga pluttsleig sykdom i familen. Så i fjor kjente jeg meg nesten like sliten etter ferien som før. I år derimot kjenner jeg at det har vært 4 gode uker med ferie, der vi både har fått reist litt (innenlands), og fått oppleve sørlandssommeren på sitt beste her hjemme . Og for første gang noen sinne har jeg opplevd at vi her sør har hatt 4 uker med sol i strekk. Det hjelper jo også på energien! :)

Noen vaner har holdt seg dette halvåret, andre vaner forsvant ut gjennom vinduet. Har spist fornuftig til frokost og lunch for det meste, mens middag og kvelds har det vært så som så med. Så der må jeg stramme inn. Har tørket støv av crock pot'en og lagt klar nye oppskrifter - det vil nok løse noe av den utfordringen. 

Så - her er høstens mål:
  1. Middag laget fra bunnen de fleste dager. Og fornuftig kveldsmat (middagsrester / knekkebrød / grønnsaker og dipp..).
  2. Lese flere bøker. Det at bloggen min har fått lite oppmerksomher betyr ikke at PCen har fått stå. Så mer bøker og mindre PC er målet. (Jeg får hente inspirasjon hos Tine som er god på det der med bøker..) :)
  3. Trene 2 ggr i uka. Ikke et spesielt ambassiøst mål, men realistisk for meg med jobb, to små barn, og mann som er borte flere kvelder i uka.
  4. I seng kl 22:00 (på ukedagene). Jepp, det er tidlig! Men med en 2-åring som kan finne på å våkne før hanen galer (og vekkerklokka ringer), er det den eneste muligheten for å sikre seg minst 7 timer søvn per natt. 
  5. Ut i naturen med ungene hver helg. Geocashing har vi feks god erfaring med..

Har du noen mål for høsten?

3 kommentarer:

lovelyliller.com sa...

Lykke til med høstmålene :) Jeg burde også komme meg i seng tidligere. Sitter alltid oppe til 1-2 om natten og våkner med tidenes blåbrune ringer under øynene ^^

Tine sa...

Det ser ut som du har all teorien inne, nå gjenstår det bare å sette det ut i praksis. Kjekt å se at det ikke bare er meg som tar opp status etter sommerferien :)

Anonym sa...

Jeg vil også gjerne bli flinkere med mat, som å beregne mengden mat bedre og bruke opp rester og lage mat fra bunnen.

Det krever tid og fokus og det har jeg ikke nok av.

Godt at du er tilbake med bloggingen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...