02 august 2012

Oppskrift på melkefri kaffefløte (Paleo coconut coffee creamer)


Da jeg nå tester et kosthold helt uten melkeprodukter har jeg vært på jakt etter noe som kan erstatte kremfløte eller helmelk i kaffen. Tidligere synes jeg kokosmelk i kaffe smakte helt ok, men nå smaker det ikke noe godt lenger. Da har denne oppskriften blitt redningen! Den har en god og mild smak av kokos og vanilje. :)


Du trenger:
Kjør i blender, og oppbevar i en tett boks i kjøleskapet. 

Det er ca 6g karbohydrater i hele oppskriften (som gir i underkant av 5 dl "kokos-kaffefløte"). Kaloriinnholdet er ca det samme som i kremfløte.




Oppskriften fant jeg her.

3 kommentarer:

Lavkarbosaurus sa...

Spennende! Lagde dette nå jeg også, med tanker om å ha det til noen jordbær. Er forresten i gang med paleo-utfordringen i disse dager, alltid kjekt med selskap på veien. ;)

Lene fra Danmark sa...

Det ser meget lækkert ud! Bruger du både det tykke og det tynde kokosmælk? Jeg er ikke så glad for kokossmagen, så jeg har kommet smør i min i stedet for.

Helen sa...

Både det tykke og tynne i kokosmelken! Kokosoljen jeg har brukt er den uten smak. Men smør uten salt går også bra! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...