14 juli 2012

Trenger du litt inspirasjon?


Jeg fant en del historier om folk som har gjort en "Paleo challenge". Og jeg kjenner jeg blir litt inspirert.. 

Her er hva de gjorde i 30 dager: (Kilde) 

1. Eat real food – meat, eggs, vegetables, nuts, seeds, fruit, oils (No vegetable or canola (raps) oil). Eat foods with very few ingredients, all pronounceable ingredients, or better yet, no ingredients listed at all because they’re fresh and natural.
2. Do not eat dairy
(melkeprodukter). This includes cheeses (hard and soft), yogurt (even Greek) and milk (including cream in your coffee).
3. Do not eat grains. This includes bread, rice, pasta, corn
(mais) (yes, corn is a grain), oatmeal, etc.
4. Do not eat legumes
(belgfrukter). This includes beans of all kinds, lentils, and peanuts. (No peanut butter, kids.)
5. Do not eat sugars of any kind, real or artificial. No maple syrup, honey, agave nectar, Splenda, Truvia, Stevia, etc.
(Heller ikke sukrin...)
6. No to processed foods.  Pretty much anything in the middle of the grocery store.  Can't recognize it growing or running around in the wild? Don't eat it.
7. Do not drink alcohol, in any form. (I know, I know) 


Her er Kjetils opplevelse. Han opplevde et overskudd i hverdagen av en annen verden!

Her er 12 historier fra i fjor. De opplevde å bli kvitt mange forskjellige plager - og kilo. Men de forteller også om utfordringer underveis.

Lane Pratt, kilde

4 kommentarer:

Birthe sa...

Interessant! Paleo er en form for lavkabo, men slik jeg har skjønt det med fokus på naturlige matvarer. Noe jeg skal se nærmere på :)

Helen sa...

Ja jeg har lest meg litt opp på det i det siste! Det trenger ikke være lavkarbo - man kan nemlig spise så mye frukt man vil (sånn i utgangspunktet), men de fleste spiser moderat med frukt. Jeg tenker at man bør være forsiktig med frukt mens man går ned i vekt, så kan man øke mengden når man har nådd trivselsvekten.

Jeg liker at de har fokus på ekte mat! Det er logisk at det er det beste for oss. Men mange på vanlig lavkarbo har jo også fokus på det, og tåler man melkeprodukter godt ser jeg ingen grunn til å ikke spise det. :)

Jeg jobber med tanken om å prøve meg på en 30 dagers streng paleo.. Da kan jeg endelig få testet om jeg tåler melkeprodukter feks.. Og hadde ikke hatt vondt at å måtte holde meg unna sjokolade og sukrin i noen uker... :)

Ann Kristin sa...

Så gøy med en link tilbake til Kjetils innlegg! Paleo er ikke nødvendigvis lavkarbo nei, og et av poengene med paleo challenge er å teste toleransen for melkeprodukter - og derfor da eliminere det helt i 30 dager før man tester det igjen. Takk for nydelig kommentar, veldig godt å høre at det traff noen. Lykke til med paleo challenge:)

Birthe sa...

Da jeg først startet med lavkarbo var jeg helt ukritisk til hvor maten kom fra, eller for å si det slik; fett var fett - uansett. Men senere har jeg lest mer om naturlig mat og skjønt at det ikke er tilfeldig hva man putter i seg og dette er så interessant. Kanskje jeg skulle forsøke meg på en slik challenge :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...