14 august 2011

Melkefritt.. og mål.

Jeg følger jeg nå har gått en full sirkel.. Det begynte med Kjernesunn familie og kutting av sukker, melk og gluten. Så oppdaget jeg supermat.. Så kom lavkarbo inn i bildet - og da går jo det med sukkerfritt og glutenfritt litt av seg selv.. Men melka kom inn igjen i kosten. Er nå tilbake der det begynte på et vis - nå må melka ut igjen gitt! Dess mer melkeprodukter dess mer "forkjølt" blir jeg.. Så nå har jeg funnet fram mange melkefrie oppskrifter jeg skal teste framover. Det som blir vellykket deler jeg på bloggen. :)

Det er viktig å sette seg mål. Ikke alltid jeg lykkes i å gjennomføre alt til punkt og prikke - men så har jeg noe å strekke meg etter.. :)


Noen mål framover:
  • begrense melkeprodukter til et minimum / kutte helt hvis jeg klarer..
  • ca 50 g kh per dag
  • teste nye middagsoppskrifter som inneholder kokosmelk
  • spise 2 fiskemiddager per uke
  • spise minimalt med nøtter i uka
  • snacks og sjokolade hører helgen til!

Jeg kommer til å poste innlegg om hva jeg spiser framover (dagsmenyer). Dette mest for meg selv - lettere å holde seg på matta når en skal fortelle "hele verden" om det.. ;)

2 kommentarer:

Tine sa...

Vi må sannelig ha tunga beint i munnen hvis vi skal være "flinke" på alle fronter. Du ser ut som du har full kontroll i alle fall :)

Helen sa...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...