07 august 2011

Dag 7, Atkins induksjon, inkl konklusjon etter 1 uke!

Dagens meny finner du under konklusjonen. Men først status etter en uke:
  1. Jeg har gått ned 2 kilo! (Veiet meg i morges, så strengt tatt er det vektnedgang etter 6 dager)
  2. Energien har gått opp og ned. Noen dager (feks dag 2) hadde jeg veldig mye energi! Mens noen dager følte jeg meg slapp og litt svimmel, gjerne sammen med hodepine. Men det skal være en vanlig reaksjon i begynnelsen når man kutter drastisk på karbohydratene (kh). Selv om jeg begynte med lavkarbo så smått i vår, er det ikke før nå jeg spiser så pass lite kh,
  3. Jeg har fått enda en påminnelse om at jeg absolutt bør kutte ned på melkeprodukter. Har hatt masse slim i halsen (spes når jeg våkner på morgenen) og konstant litt vond og irritert hals. Kjedelig men sånn er det. Så får se hva vi gjør med det framover... :) Jeg må lese mer om Paleo (steinalderkost - lavkarbo uten melkeprodukter) tror jeg, og kikke nærmere på melkefrie lavkarbo-oppskrifter..
  4. Jeg ammer - og melkeproduksjonen har gått litt ned. Har ikke for lite, men merker forskjell. Det kan ha helt naturlige årsaker, eller det kan være at kroppen reagerer på så lite kh med å spare på produksjoen? Jeg vet ikke. Men jeg tar i hvert fall en pause nå etter en uke (i steden for å fullføre 2 uker som planlagt). Dattera mi er bare 7 uker, så vil ikke ta noen sjangser. Regner med jeg legger meg på rundt 50-60 kh framover og ser hvordan det går. :)
Meny: dag 1dag 2, dag 3, dag 4, dag 5, dag 6, og dag 7 finner du nederst i dette innlegget. 

Dette har vært en god opplevelse! Mye enklere å kutte så drastisk på kh enn jeg trodde det kom til å være. Gøy å gå ned 2 kg på bare en uke, på tross av at jeg ikke fulgte Atkins induksjon heeelt som man skal (spiste litt jordbær, mer melkeprodukter og mer søtning enn man egentlig skal). Kommer definitivt til å gjøre det samme igjen senere en gang!

Totalt for uka:
  • I gjennomsnitt 20,7 g karbohydrater per dag
  • I gjennomsnitt 2067 kalorier per dag
  • 2 kg vektreduksjon


Dagens meny:

Frokost
0,58 g kh
  • Eggerøre av to egg og 20 g norvegia

Lunch:
5,74 g kh
Vi tok oss en tur med damplokomotiv-toget i nærheten her - til ære for 2-åringen som eeelsker tog. Men det var en koselig tur både for voksne og barn. Hadde med rundstykker til niste, men kjøpte en pølse i brød i tillegg. Spiste pølsa og kastet brødet. :) Mer info om Setesdalsbanen her.



Middag:
4,62 g kh
  • 70 g hermetisk kylling
  • 1 kokt egg
  • 65 g paprika
  • 20 g Tzaziki

Snacks:
7,46 g kh
  • 80 g jordbær
  • 80 g kremfløte
  • 10 g sukrin

Drikke:
1,22 g kh
  • 3,5 ss kremfløtei kaffen

5 kommentarer:

Ele sa...

Det er egentlig anbefalt å vente med å gå ned i vekt i amme perioden siden toksiner fra fettvevet kommer opp i melken...tror ikke at det er gunstig for barnet. Det er det vi har lært på studiet...Tenkte at jeg må advare deg...

mjuuugly sa...

Interessant konklusjon, fortsett gjerne med det! :))

Helen sa...

Ele, joda.. jeg har hørt om det.. så skal ta det litt mer mer ro nå.. :)

Mjuuugly - det skal jeg :)

Une sa...

Interessant lesning! Sikkert ekstra lurt å lytte til kroppen når man ammer...

Helen sa...

Ja i hvert fall når hun er så liten og ikke får annen mat :) Så får slanke meg litt forsiktig framover.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...