19 april 2011

Enkel eggesalat



Eggesalat er en kjemperask rett å lage (de som følger bloggen min har sikkert skjønt at jeg liker ting som tar kort tid å lage..:). Den metter godt, og smaker himmelsk! Og den passer like godt til lunch på jobben som på det flotteste koldtbord.


Man tager: 

  • 2 hardkokte egg
  • 2 ss hjemmelaget majones
  • litt salt
  • litt pepper
  • karse (kan utelates eller byttes ut med andre urter)

Kutt egg i biter med kniv eller eggedeler. Bland alle ingrediensene. Dette er en liten oppskrift som passer til en person, men man kan selfølgelig øke oppskriften til så stor man trenger. Eggesalaten er fin å servere på brød / knekkebrød, eller som tilbehør til en grønn salat. Og lager man den med hjemmelaget majones er den ekstra sunn (og smaker best)!







1 kommentar:

Anonym sa...

Både knekkebrødene og omeletten ser god ut. Jeg kjenner at jeg må gå å lage meg litt mat nå :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...