19 juni 2012

Lavkarbo vafler



Til ca 10 plater:

  • 3 dl kremfløte
  • 5 dl mandelmel
  • 6 egg
  • ca 30 gram smør
  • Et lite klyp salt
  • (Evt kanel / kardemomme / stevia / hvitløk / oregano / basilikum....you choose)

Rør sammen egg og fløte. Tilsett mandelmel, salt, evt krydder og til slutt smeltet smør. Stek i vaffeljern til de er gyldne. De smaker aller best nystekte og varme. 

Man ikke bruke krydder (orginaloppskriften inneholder ikke det). Men jeg syns det gir en god smak. (Men skal jeg ha både salt og søtt pålegg som på bildet under, kutter jeg ut krydderet). :)


2 kommentarer:

Jane sa...

Årh, så lækkert! Jeg var helt sikker på at jeg havde et vaffeljern, men jeg kan simpelthen ikke finde det. Gad vide om jeg har smidt det ud?!

Helen sa...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...