11 februar 2012

Fordeler og bakdeler med xylitol (bjørkesøt)

Da jeg begynte å legge om kostholdet var sukkeret det jeg kuttet ned på først. Jeg byttet det ut med xylitol, og siden det smaker mest likt raffinert sukker (syns jeg), var jeg godt fornøyd med byttet! :)

Nå benytter jeg for det meste sukrin og stevia da disse ikke inneholder karbohydrater. Men av og til bruker jeg også xylitol eller palmesukker til feks julebaksten. Men jeg merker at behovet for noe søtt er drastisk redusert når jeg spiser lite karbohydrater, så jeg spiser mindre søtt i det store og hele.

Men tilbake til fordeler og bakdeler med xylitol. Her er en kort video om emnet. Sukrin (erythritol på engelsk) og stevia blir også nevnt.




Her får du foresten tak i disse produktene til en billig penge: xylitol, sukrin, stevia

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...