09 november 2011

Bok - Matrevolusjonen


Da er jeg ferdig med boken Matrevolusjonen skrevet av den svenske legen Andreas Eenfeldt. Bakgrunnen for at jeg ville lese boken var at jeg følger med på bloggen hans der han skriver mye bra!

Boken er nokså annerledes enn de andre lavkarbo-bøkene jeg har lest. Den går mye grundigere inn i historien, både til lavkarbo's spede begynnelse for over godt over 100 år siden, og historien bak hvorfor fett ble erklært farlig på 80-tallet. Du får også tips til hvordan du kan komme i gang selv med lavkarbo.

Det som gjorde mest inntrykk var en studie som ble gjort i Canada i en indianerlandsby. Jeg har skrevet et eget innlegg om det her.

Jeg anbefaler boken, men har du ikke lest noe om lavkarbo før ville jeg kanskje anbefalt deg å lese Frisk med Lavkarbo først. Men det er kanskje bare fordi det var den boken jeg leste først. (Og som overbeviste meg om at lavkarbo ikke er farlig, og at det kunne være løsningen både for meg, og for andre som sliter med diverse sykdommer og/eller overvekt).

Jeg ber ofte det lokale biblioteket ta inn nye bøker jeg ønsker å lese - og det gjør de som oftest. Penger spart, og man får samtidig med seg nye bøker man ønsker å lese.

Boken kan også kjøpes her. (Og for ordens skyld - innlegget er ikke sponset av forlaget Lille Måne). :)

God lesning!

3 kommentarer:

Mint sa...

Da har jeg fått sett den dokumentaren om de indianerene. Veldig spennende! Det jeg likte med den er at det ikke var noe fremmed for de egentlig, da deres forfedre hadde spist på den sunne måten. Da ga
det mer mening for de å legge om kostholdet i forhold til sikkert veldig mange andre i USA, og de kunne basere mye av kostholdet sitt på gamle tradisjoner.

lovelyliller.com sa...

er jo greit å få satt seg litt mer inn i historien / kostholdsvanene osv. :D

Helen sa...

Mint - ja endringen var bare back to basic for dem. Lurer på hvordan det går med dem nå... Får håpe på en oppfølger. :)

Lovelyliller - ja absolutt! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...