25 oktober 2011

Slankeinspirasjon på mobilen!

Jeg har funnet en app til mobilen min som har gitt meg ekstra inspirasjon til å gå ned i vekt! Det er en android app ved navnet Libra som hjelper meg med å holde oversikt over vektnedgangen. Her kan jeg med god samvittighet veie meg hver dag (eller sjeldnere om jeg foretrekker det). Dette fordi appen ikke bryr seg om jeg gikk opp eller ned i vekt siste døgnet, men viser meg vekt-trenden. Så det blir dermed justert for daglige forskjeller som alltid vil forekomme. Her er et eksempel:

Kilde

Dette er vekttrenden til en person i juli i år. Den blå streken viser veien mot vektmålet, mens den røde streken viser den faktiske vekttrenden. Og i dette eksempelet ligger vedkommende litt på etterskudd i forhold til måldatoen, men ville alikevel nådd målet sitt 12.sept om den samme trenden fortsatte. (NB - når du laster appen ned på en norsk mobil får du en norsk versjon). :)

Og jeg kan røpe at jeg har satt et mål om å nå min idealvekt ved utgangen av april, men trenden viser at jeg foreløbog ligger 2 uker foran skjema. ;)

Last ned appen gratis via Marked på mobilen, eller se info her om hvor du kan laste den ned.

7 kommentarer:

Catje sa...

Fant den ikke til iPhone'en min, men skal heldigvis få meg en Android-telefon på jobben snart. Dette så jo veldig interessant ut. Sliter litt med motivasjonen for tiden, kanskje dette kan hjelpe? :)

Helene sa...

Genialt! Takk for tips :)

Helen sa...

Ja det ga meg et spark bak - gleder meg til hver morgen jeg skal veie meg :D

Anonym sa...

Hej!
Tjek også Weigh-In de Luxe Demo - der kan man også taste kropsmål ind og ikke kun vægten.. Jeg bruger tit at måle mig (forskellige steder på kroppen), for når vægten står stille, så kan jeg godt tabe mig alligevel :)
//Ann-Dorte :)

Helen sa...

Takk for tips - skal teste! :)

Anne Kjersti sa...

Takk for tips! Den er herved installert! =)

Helen sa...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...