21 august 2011

Smoothie til frokost - på lavkabovis!



Kjør dette i blender:
  • 200 g kokosmelk (gjerne Santa Maria)
  • 2 egg
  • 50 g frosne bringebær
  • Saften fra 0,25 sitron
  • 0,5 ts kanel
  • 1 ts sukrin

Valgfritt:
  • 1 ss lechitin (for hukommelsen)
  • 1 ss linfrøolje (for omega 3)

Advarsel - denne er ikke veldig søt - så ønsker du den søtere kan du feks doble mengden bringebær.


Næringsinnhold:
  • 5,56 g karbohydrater
  • 511 kalorier
  • 4% karbohydrater, 14% proteiner, 81% fett

3 kommentarer:

Eldeen sa...

Den så veldig god ut, helt til jeg så at det var egg i den. Hehehe. Jeg får grøsninger av tanken på rå egg - noe som egentlig er rart, siden jeg elsker å slikke bollen etter å ha laga muffins og slikt, hehehe. =P Jeg er nok en liten hykler på det området. =P

SV: Jeg har ikke helt bestemt meg enda, for jeg veit rett og slett ikke om jeg orker akkurat nå. Jeg føler at jeg har mer enn nok med alt annet. Men jeg har snust på det lenge, så jeg kommer nok til å lese mer om det framover, og så kanskje jeg prøver meg etter hvert, eller tar det litt gradvis, vi får se. :)

Ja, bloggen din er en av de få jeg har vært innom med lavkarbomat uten massevis av meieriprodukter i alt mulig, hehe. :) Jeg er veldig glad i bloggen din, men har dessverre ikke hatt så mye energi til verken min egen eller andres blogger i det siste. Jeg kommer sterkere tilbake! Tusen takk for alle de andre linkene også. :D

Eldeen sa...

SV: "Frisk med lavkarbo" har jeg allerede i bokhylla, så jeg leser litt i den sånn innimellom. Må ta det i etapper, hehe. :) Heldigvis er den ganske lettlest!

Helen sa...

Ta det i ditt eget tempo du! Man kan gjerne ta det gradvis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...