18 desember 2012

Mine julebakstfavoritter

Her er det minimalt med julebakst i år, andre ting tar opp tiden i år. Men det har blitt pepperkakebaking med ungene, det synes jeg hører med.

Og her er mine julefavoritter (bildene er linket til oppskrift) :

Hasselnøttroser:


 Hjemmelaget marsipan:


 Marsipankjeks:


Alle tre kan lages i en fei - gjerne i løpet av samme kveld. Hasselnøttrosene er bare: mal opp, bland og stek. Marsipanen er like enkel, og lager man stor porsjon kan man steke noe av den til marsipankjeks. Vips så har man 3 slag (selv om marsipanen i seg selv nok ikke kan kalles "bakst") :)

Hva baker (lager) du til jul?

Klikk på bildene for oppskrift. 

5 kommentarer:

Tine sa...

Enkelt og greit skal det være. Skal til å knyte på meg forklèet nå, for å bake biscotti så da ville jeg prøve meg på nøtteroser også. Fikk ikke frem noen oppskrift...

Helen sa...

Ups! Har fikset linkene (takk for at du sa i fra!).

Tine sa...

Får prøve igjen i dag tenkte jeg nå, men kommer bare tilbake til dette innlegget når jeg klikker på bildet :) (Jeg gir meg ikke heller....)

Helen sa...

Skal ikke være lett - DER er riktig link på plass...

Tine sa...

Tusen takk, da blir det litt mer bakst før jul :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...