11 juni 2012

Hvorfor må man spise så ofte på høykarbo?

Derfor:


Den grønne linjen er Dr Andreas Eenfeldts blodsukkerverdier etter et måltid med kjøtt, grønnsaker og hjemmelaget bernaisesaus (som består av smør og eggeplommer). Blodsukkeret går hverken opp eller ned.

Den røde linjen er et måltid bestående av 2 brødskiver, yoghurt, eple og bounty. Etter to timer er blodsukkeret under hva det i utgangspunket var, og han var sulten igjen.

Og som dere ser - etter 3 timer er bloduskkeret så lavt at man kan jo komme til å spise alt som kommer i ens vei... Er det rart vi er overvektige sier jeg bare..

Her kan du se hele forelesningen som gir en god innføring i lavkarbo.

3 kommentarer:

Synsegulla sa...

Hei. Jeg får ikke åpnet linken til innlegget ditt jeg. Tenkte at den kunne vært hyggelig å vise til min mann nå som jeg har fått han med på laget.

Helen sa...

Så rart.. Linken virker her hos meg!

Men søk på "Matrevolutionen -- Ät dig frisk med riktig mat" på youtube så finner du den! :)

Birthe sa...

Så fint at du deler denne nyttige illustrasjonen, tenk at det kan forklares så enkelt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...