04 juli 2011

Kokosmakroner (à la Aila)



Da er blogg-mammapermisjonen over! :) Det har vært noen fine uker med masse avslapping og besøk. Har også hatt en pause fra å tenke så mye på hva jeg spiser. Men kjenner at det er på tide å stramme litt inn igjen! Men ingen grunn til å ikke kose seg for det! Så her har jeg testet Ailas kokosmakroner. De ble gode! Minner mer om kake i konsistensen enn tradisjonelle kokosmakroner. De er heller ikke så søte som de vanlige, men det er bare en fordel syns jeg! Men vil du ha dem litt søtere kan du feks ha i ørlite steviapulver.

Du trenger:
Stivpisk eggehvitene sammen m sukrin. Vend inn resten av ingrediensene. Sett topper på et stekebrett og stek på 180 grader i 10-15 min (følg med!)

Enjoy!




4 kommentarer:

ninabakke sa...

namnam :)

Ha en fin uke

Ele sa...

Diss skal prøves:) Jeg lurte på en ting: hvis jeg liker å bake, hvilken av de supermatbøkene ville du anbefalt?

Anonym sa...

De er veldig kjekke disse kokos makronene. Har hatt de med meg overalt og blitt brukt som nød mat.
Koser du deg masse nå om dagen?
Og den lille og bror har det bra?

Helen sa...

Ele - tja si det! Jeg bruker mest oppskrifter fra blogger.. Kikk gjerne på listen min nede til høyre - mange flotte blogger der med gode bakeoppskrifter!

Aila - ja vi koser oss!! Storebror er litt skeptisk ennå, men begynner å venne seg til at det er en skapning til i huset :) Og lillejenta er veldig grei - har sovet hele natten siden hun var 1 uke gammel. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...