06 mai 2011

Sofies lavkarbobriks



Disse fikk jeg smaken på lenge før jeg leste boken "Frisk med lavkarbo" der oppskriften kommer i fra. De er som en slags miks mellom brød og knekkebrød og de er VELDIG gode, nesten FOR gode! De tar 15 min å lage, og det passer jo perfekt for meg som foretrekker det som tar kort tid. :)

Du trenger:
  • 5 egg
  • 2,5 dl sesamfrø
  • 2,5 dl solsikkefrø
  • 2,5 dl knuste linfrø (kjør dem i blender)
  • 2,5 dl hakkede valnøtter
  • 1 ts salt
Du kan gjerne variere frø og kjerner, men la total mengde være den samme. Jeg byttet feks denne gangen ut halvparten av solsikkefrøene med gresskarkjerner og brukte cashewnøtter i steden for valnøtter. 

Bland ingrediensene og hell oppi en langpanne kledd med bakepapir. Smør massen utover og stek midt i ovnen på 190 grader i 10-11 min. Avkjøl litt før du kutter opp i 16 briks og legger dem over på rist der de kan avkjøle seg ferdig. 

Det er 2-3 karbohydrater per briks.





1 kommentar:

Eldeen sa...

Åååh, disse så kjempegode ut! Jeg har boka, men har ikke begynt å lese den enda. Ser ut som om jeg har noe å glede meg til der. ;)

SV: Tusen takk! Så koselig å høre. :) Jeg tror nok at du kommer til å greie det heeelt fint, for du virker både forberedt og motivert! Litt feiling må en bare regne med, men det gjør ikke så mye. Det viktigste er jo at resultatet blir bedre enn utgangspunktet. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...