04 juni 2011

Forfriskende i varmen - grapefrukt!


Jeg elsker grapefrukt! Søtt og bittert - nam nam! Jeg foretrekker grapefrukt med rødt fruktkjøtt, og bruker dem som oftest sammen med grønnsaker i juice, som feks i denne. Men noen ganger er det deilig å slippe å skitne til juicemaskinen - min er nemlig litt tungvinn å vaske.. Så da skjærer jeg heller ut fruktkjøttet og spiser det sånn heller - gjerne med et lite dryss sukrin eller xylitol på. Veldig forfriskende!

Her er en grei beskrivelse på hvordan du raskt og enkelt "filiterer" en grapefrukt:


Det er foresten 6,8 karbohydrater per 100 g grapefrukt, noe jeg syns er helt ok. Grapefrukt stiller faktisk søtsug på en effektiv måte for meg. :)

Ellers så må jeg vel innrømme at jeg håper varmen her i sør tar seg en liten pause snart - LITT ubehagelig varmt nå for en høygravid. :) (Så er det noen som har regn og kulde å bytte bort er det bare å si i fra..) ;)
'

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...